Trwa ładowanie...

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej

Miasto Wrocław wprowadza strefę “Tempo 30”. Zmiany te to efekt planowanych udogodnień dla ruchu pieszego i rowerowego. Kierowcy będą zmuszeni zwolnić do 30 km/h na ulicach Sądowej, Świdnickiej i św. Mikołaja.

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniejWrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniejŹródło: Adobe Stock
d2x2npx
d2x2npx

Wprowadzenie strefy “Tempo 30” we Wrocławiu planowane było już od kilku miesięcy. Spowolnienie ruchu w centrum miasta ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, w tym pieszych i rowerzystów. Miasto Wrocław chciałoby docelowo ograniczyć ruch samochodowy w najważniejszych punktach miasta.

Aby tego dokonać, należy jak najbardziej ułatwić życie pieszym i rowerzystom, co zachęci mieszkańców i turystów do porzucenia samochodów. Docelowo na ulicach Sądowej, Świdnickiej i św. Mikołaja mają się pojawić rozwiązania przyjazne dla ludzi poruszających się w inny sposób, niż za kierowcą auta, jednak do ich realizacji potrzeba czasu.

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już zajął się wprowadzaniem nowej organizacji ruchu. Opady deszczu mogą utrudnić wykonanie wszystkich malowań, więc w razie potrzeby będą one sukcesywnie uzupełniane w tygodniu w godzinach nocnych.

Powrót do szkoły. Nauczyciele przygotowani? "Zachowanie pełnego reżimu nie będzie możliwe"

To nie koniec pomysłów magistratu. Urzędnicy pracują również nad wdrożeniem projektu “Szkolna Ulica”. Ma on polegać na tym, że pół godziny przed rozpoczęciem lekcji wyłącza się z ruchu samochodowego fragment ulicy przylegającej do szkoły. Chodzi o to, by dzieci mogły się czuć bezpiecznie wokół placówki

d2x2npx

Kierowcy pytają za to, czy zamknięcie ulic w godzinach szczytu nie spowoduje paraliżu komunikacyjnego. Magistrat przekonuje, że podobne rozwiązania świetnie przyjęły się w wielu europejskich miastach. Znaczące zwiększyło to bowiem poziom bezpieczeństwa oraz zachęciło uczniów do podróży pieszych i rowerowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2x2npx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2x2npx