Trwa ładowanie...

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie

Wrocław od lat posiada w swoim taborze tramwaje Skoda 16T. Jako że konstrukcja czeskiego producenta zdążyła się już zestarzeć, w tym roku podjęto decyzję o ich generalnym remoncie. Po zakończeniu prac pojazdy diametralnie zmienią swoje oblicze.

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncieWrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncieŹródło: Materiały prasowe
d16nm01
d16nm01

Gdy pierwsza Skoda 16T pojawiła się we Wrocławiu, była powiewem luksusu w komunikacji miejskiej. W końcu za projekt i wygląd tego tramwaju odpowiedzialne było studio designu Porsche. Na tle ówczesnych konstrukcji, Skoda gwarantowała też spory komfort. Początkowo modele 16T można było spotkać na liniach 6 i 7, które obsługują Krzyki i Klecinę.

Na przestrzeni lat Skoda 16T zdążyła się zestarzeć - we Wrocławiu pojawiła się nie tylko jej nowsza odmiana (19T), ale tez niskopodłogowe tramwaje PESA z Bydgoszczy. Dlatego też MPK Wrocław podjęło decyzję o generalnym remoncie maszyn czeskiego producenta.

Wrocław. Istna rewolucja. Tak będą wyglądać tramwaje Skody po remoncie

O podpisaniu umowy na generalny remont 17 tramwajów Skoda 16T miasto i MPK Wrocław informowało pod koniec czerwca. Jednak wówczas nie pokazano wrocławianom, jak wyglądać będą pojazdy po zakończeniu prac przez firmę SAATZ z Warszawy. Rąbka tajemnicy uchylono w czwartek i należy przyznać, że zmiany będą spore. Ze starego designu Skody pozostanie niewiele.

Producent polskiego leku na koronawirusa apeluje o osocze. "Potrzebujmy dawców, którzy świeżo przeszli chorobę"

Warto dodać, że podczas remontu generalnego w Warszawie tramwaje Skody uzyskają m.in. całkowity remont części mechanicznej pojazdów (wózek napędowy, wózek toczny, sprzęgło zębate, koła tramwaju, odsprężynowanie, hamulec tarczowy, amortyzatory hydrauliczne, połączenie pudła z wózkiem napędowym i tocznym, smarowanie obrzeży kół. Pasażerowie powinni również docenić zmiany we wnętrzu pojazdu, bo pojawią się tam m.in. ładowarki USB oraz komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza.

d16nm01

Remont generalny 17 modeli Skoda 16T pochłonie 60 mln zł. Maszyny będą trafiać do zakładów w stolicy etapami - maksymalnie trzy na raz. Roboty nad jednym potrwają najwyżej trzy miesiące.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d16nm01
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16nm01