Trwa ładowanie...

Koronawirus. To już rok z COVID-19. Pewne elementy pandemii zostaną z nami na stałe

Od roku pandemia koronawirusa utrudnia życie mieszkańcom Polski. Mocno odczuwają ją też firmy - nie tylko prywatne, ale też miejskie. Trudna jest sytuacja MPK Wrocław, które odczuwa spadek liczby pasażerów. Dodatkowo spółka musi regularnie dezynfekować swoje pojazdy. Tak też będzie nawet po zakończeniu pandemii.

Koronawirus. To już rok z COVID-19. Pewne elementy pandemii zostaną z nami na stałeKoronawirus. To już rok z COVID-19. Pewne elementy pandemii zostaną z nami na stałeŹródło: MPK Wrocław
dn4l5np
dn4l5np

4 marca 2020 roku stwierdzono w Polsce pierwszy przypadek koronawirusa. Już kilkanaście dni później w kraju obowiązywały różne obostrzenia, które znacząco utrudniły życie milionom Polaków. Po dwunastu miesiącach od tamtych wydarzeń, sytuacja nie zmieniła się w sposób znaczący. Przekład się to na sytuację w wielu branżach.

Koronawirus. To już rok z COVID-19. Pewne elementy pandemii zostaną z nami na stałe

Ostatnie miesiące nie są łatwe dla MPK Wrocław. Wiosną 2020 roku, gdy rząd wprowadził lockdown, miejski przewoźnik musiał się mierzyć ze spadkiem liczby pasażerów, a co za tym idzie - mniejszymi wpływami. Bilety MPK z dnia na dzień przestały się sprzedawać.

- MPK jest krwioobiegiem miasta. Mimo spadku liczby pasażerów rozwiązaniem, aby poradzić sobie z szybko zmieniającą się sytuacją pandemiczną nie było ograniczanie kursów. Postawa naszych pracowników zasługuje na szacunek pod wieloma względami - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.

Problemy banków z frankami. Będzie interweniował NBP? "Pomoc musi być dla całego rynku"

Dodatkowo na przestrzeni ostatniego roku regularnie zmieniano przepisy, które dotyczyły transportu miejskiego. Jak wyliczyło MPK Wrocław, w minionych dwunastu miesiącach rząd wprowadził aż 18 rozporządzeń, które dotyczyły firmy jako przewoźnika, i jako pracodawcę. Mowa m.in. o limitach pasażerów w tramwajach i autobusach.

dn4l5np

MPK od początku wychodziło z założenia, że obowiązkiem kierowcy czy motorniczego nie jest liczenie pasażerów, co przysporzyło spółce nieco problemów. "Siedem kontroli policyjnych zakończyło się skierowaniem spraw do sądu. Sąd nie ukarał żadnego z kierowców MPK. Zgodnie z zapewnieniem, jako pracodawca w postępowaniu sądowym udzieliśmy pomocy prawnej pracownikom" - informuje spółka.

Koronawirus. Wpływ pandemii na MPK Wrocław

  • 90 mln pasażerów od marca 2020 r. do dziś, zamiast 192 mln w analogicznych 12 miesiącach poprzedzających pandemię
  • 100 mln zł z biletów, zamiast 165 mln zł
  • liczba przejechanych kilometrów przez tabor MPK wzrosła o 3,5 mln km (do 44 mln)
  • codzienne sprzątanie taboru wydłużone o czas potrzebny na dezynfekcję
  • cotygodniowe specjalistyczna dezynfekcja taboru metodą elektrostatyczną
  • ozonowanie
  • środki ochrony osobistej dla pracowników
dn4l5np

- Wciąż działamy na wysokich obrotach i wyciągamy wnioski z lekcji, jaką udzieliły nam dwie poprzednie fale. Priorytetowo traktujemy procedury i zasady bezpieczeństwa, ale jeszcze większą uwagę przyłożymy do działań edukacyjnych - stwierdza prezes MPK Wrocław.

Krzysztof Balawejder już podjął decyzje, że takie czynności jak ozonowanie pojazdów będą prowadzone również po zakończeniu pandemii COVID-19.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dn4l5np
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dn4l5np